De parfumeurs aan het woord
De lancering van Roger & Gallet Gingembre Rouge gaat niet gepaard met een commercial in de conventionele zin van het woord. Er is alleen een kort filmpje verschenen waarin Alberto Morillas en Amandine Clerc-Marieden, de Franse parfumeurs van het parfum, een kleine drie minuten aan het woord komen.
De meesters zelf hebben hun zegje gedaan.
Ze leggen uit dat ze bij het samenstellen van Roger & Gallet Gingembre Rouge werden geïnspireerd door de magische smaken van Zanzibar, de frisheid van de zee, de intense noten van een dicht palmbos en de magie van exotische bloemen en vruchten. Tegelijkertijd worden de afzonderlijke geurnoten in detail uitgelegd en wordt hun magische werking, van vitaliserend tot ontspannend, beschreven. Tussen de dialoog tussen de geurkunstenaars door laten bewegende beelden van het landschap van Zanzibar de kijker delen in het prachtige landschap. Voor deze beelden staan lege glazen flesjes Roger & Gallet opgesteld, waarvan er uiteindelijk één rood kleurt en gevuld wordt met het exclusieve geurwater. Tot slot wordt de fles Roger & Gallet Gingembre Rouge, omringd door roze bloesems, waarvan de kijker de geur al kan raden door ernaar te kijken, in een grote afbeelding geplaatst. Het stralende model naast de flacon laat de sensuele frisheid van het parfum zien en geeft de foto extra zeggingskracht.
De printcampagne voor de marktintroductie van het parfum richt zich op de eenvoudige maar imposante flacon tegen een witte of zachtroze achtergrond. Net als in de advertentie wordt het omlijst door sensuele roze bloemen. Andere foto's omvatten de luxueuze verzorgingsproducten uit de Roger & Gallet Gingembre Rouge-lijn - deodorant roll-on, douchegel, bodylotion, zeep en handcrème - die tegelijk met het parfum werden gelanceerd.