De reclamecampagne - ingetogen, bijna sober maar stijlvol
De reclamecampagne of commercial voor de damesgeur van Sensai The Silk is stijlvol, ongekunsteld en zeer discreet. Er is helemaal geen reclame om de aandacht alleen op de geur zelf te richten.
Gedurende een ongewoon lange reeks aan het begin van de reclame ziet de kijker alleen een zwarte achtergrond waarop langzaam de merknaam verschijnt in slanke gouden letters: Sensai. Het label wordt langzaam groter en nu verschijnt ook de naam van het parfum eronder: The Silk. Een fijne witte sluier bedekt de zwarte achtergrond. De fijne stof, misschien een jurk, drijft in grote golven over het scherm. In het midden van deze fijne lagen stof staat een zin: Silk on Skin.
De kijker krijgt meteen te horen wat hij van de geur kan verwachten. Een fijn en exclusief aroma dat de draagster omhult en haar een speciale uitstraling geeft. De ingrediënten van de verfijnde Sensai The Silk geur worden getoond in afwisselende beelden. Gouden, bijna amberkleurige amber, fijne zijden bloemen, de volle rode bladeren van bergamot en weelderig groen. De indrukken worden afgewisseld met de fijne witte stof tegen een zwarte achtergrond totdat de flacon uit de lichtgekleurde golving tevoorschijn komt.
De grondstoffen die verantwoordelijk zijn voor de bijzondere geurbeleving van Sensai The Silk zijn weer te zien: delicate lelietjes-van-dalen. Steeds weer waaieren witte sluiers, soms bestrooid met een fijn stofje, soms duwt een ingewikkelde "S" door de delicate stof en herinnert de waarnemer aan de merknaam. Nu wordt ook het geheim van de delicate stof onthuld: een jurk met fijne bandjes, doorschijnend, alsof het meer droom dan werkelijkheid is, zwevend voor het zwarte niets. De Sensai The Silk fles kristalliseert opnieuw.