De reclamecampagne voor Superdry Steel is net als de geur en het label zelf. Cool, casual, recht door zee en zonder franje. De Superdry Steel campagne richt zich op het enige dat echt belangrijk is, de geur. De kijker ziet eerst het doosje en het flesje van de geur, die een goed contrast vormen met elkaar en tegen de achtergrond. Je weet meteen waar het over gaat en waar hier reclame voor wordt gemaakt, het parfum Superdry Steel.
De kleurencombinatie van zwart en wit ziet er heel elegant uit. Het is ook modern en tijdloos, maar ziet er toch cool uit. Alleen al de keuze van deze twee kleuren presenteert alle eigenschappen en kenmerken van het parfum aan de kijker op een indrukwekkende en zeer eenvoudige manier. Dan is er nog de presentatie van de flacon. De blauwachtige kleur zorgt voor nog een zeer geslaagd contrast.
Bovendien onderstreept deze kleur de naam Steel, omdat staal altijd een blauwachtige glans heeft. De manier waarop de fles wordt gepresenteerd benadrukt ook bijna perfect de kenmerken ervan. De dop, die schuin omhoog opent en doet denken aan een stormaansteker, maakt de geur nog stoerder en tijdlozer, omdat dit type aansteker ook al tientallen jaren dezelfde functie heeft en er nonchalant uitziet - net als Superdry Steel.