Luxe is alomtegenwoordig
Tiziana en Paolo Terenzi zijn momenteel de derde generatie van de familie Terenzi die zich bezighoudt met geuren. De broers en zussen richtten hun eigen label op in 2012, maar de familie werd al genoemd in de Romeinse oudheid en hun afkomst gaat terug tot de 15e eeuw. De aristocratische voorouder Gabriele Terenzi stierf namelijk in 1450. Elke generatie van de Terenzi familie bracht minstens één vrije geest voort die ontdekkingsreiziger, musicus, beeldhouwer, dichter, schilder, parfumeur of een combinatie hiervan was. De grootvader van Paolo en Tiziana Terenzi was een cavalerieofficier wiens hobby het maken van eau de cologne was voor eigen gebruik. Hij gaf dit talent door aan zijn zoon Evelino, die op zijn beurt zijn liefde voor muziek en geuren doorgaf aan Paolo.
De Terenzi's komen uit een oude aristocratische familie en hebben geen behoefte om reclame te maken. Toch presenteert het luxueuze nichelabel af en toe een collectie. Maar niet in de zin van reclame. Als er filmpjes zijn, laten ze zien hoe de flacons worden gemaakt, de luxe van een Tiziana Terenzi boetiek enzovoort.
Het label dat door de twee broers en zussen is opgericht, is geboren uit het verlangen om luxe voor de zintuigen te creëren, voor alle zintuigen. Het is niet acceptabel om exclusieve nichegeuren in relatief eenvoudige verpakkingen te stoppen. Je wilt zowel de ogen als de neus en de tastzin flatteren en iets sensueels creëren dat zeker niet mainstream is en dat ook nooit zal worden. En dan maak je gewoon geen reclame, want de extrait de parfum van de Tiziana Terenzi Comete Collection worden vanzelf bekend.