Tom Ford Fougère Platine maakt deel uit van de Private Blend Collectie
Tom Ford is volledig onvoorspelbaar als het gaat om reclamecampagnes voor zijn geuren. In feite speelt de ontwerper in een prijsklasse waarin reclame normaal gesproken niet voorkomt. Voor sommige geuren uit de beroemde Private Blend Collection heeft Tom Ford echter gekozen voor korte en elegante films die de flacon en de bestanddelen van de betreffende eaux de parfum presenteren. Hij heeft ook veel andere parfums gepresenteerd met sensationele campagnes die sterk gericht waren op "sex sells". De modeontwerper weet gewoon hoe hij moet provoceren en hij maakt graag en vaak gebruik van dit talent.
Er zijn echter geen bewegende beelden voor Tom Ford Fougère Platine, die in 2018 werd gelanceerd. Alleen de fles met de kartonnen verpakking of de fles voor een kristalheldere metallic achtergrond is te zien. Het is niet bekend waarom dit het geval is en Tom Ford kennende zal hij geen redenen prijsgeven.
Hij heeft Tom Ford Fougère Platine gecreëerd voor mannen en vrouwen die geen overheersende parfums willen dragen op het werk, maar toch hun stijl willen benadrukken met een expressieve geur. En daar is hij in geslaagd. De uniseks geur is modern, stijlvol en ook een beetje gedistingeerd in zijn groene en houtachtige aanwezigheid. Precies goed voor wie zich wil onderscheiden van de massa, maar de ander niet olfactorisch wil beledigen. Natuurlijk moet je er bij Tom Ford Fougère Platine, zoals bij veel Tom Ford geuren, rekening mee houden dat het een uniseks parfum is dat zich bij vrouwen heel anders ontwikkelt dan bij mannen. Maar hoe het zich ook ontwikkelt, het zal in de smaak vallen bij iedereen die de mainstream niet volgt.