Viktor & Rolf Spicebomb reclamecampagne maakt indruk met verbeelding en glamour
Een man, zonder shirt, in casual jeans. Hoekige gelaatstrekken, scherpe jukbeenderen en vol donkerbruin haar, naar achteren gekamd alsof het toeval was, maar doelgericht verzorgd. Viktor & Rolf Spicebomb koos een reclamegezicht met sexappeal, de belichaming van een sterke moderne man. Hier koos Viktor & Rolf voor het Amerikaanse model Sean Richard O'Pry. Dit soort man vraagt nergens om, hij krijgt het. Het jeugdige lichaam met gespierde spieren zorgt bijna voor verwarring als je in zijn ogen kijkt. Ze stralen ervaring en zelfvertrouwen uit. Je doet een belofte die elke vrouw zonder de minste aarzeling wil geloven. Ze zal niet teleurgesteld worden.
Deze man is een ster, de Viktor & Rolf Spicebomb fles ligt in zijn hand alsof die speciaal voor hem is gemaakt. Hij gooit de handgranaat met gemak van de ene hand in de andere, zich volledig bewust van de kracht in zijn handen, straalt een lichtheid uit alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Alles is precies gepland en toch lijkt niets aan deze man geënsceneerd.
Met een lucifer tussen zijn lippen fladdert zijn tong losjes van de ene hoek van zijn lippen naar de andere en weer terug, zijn blik strak en vasthoudend. Deze man is geen vriend van stille optredens en zachte tonen, maar van duidelijke boodschappen. Zijn compromisloze houding is indrukwekkend.
Hij maakt reclame voor een geur die kan worden omschreven als een ware explosie van verschillende ingrediënten. Viktor & Rolf Spicebomb combineert akkoorden van bergamot, grapefruit, roze peper, saffraan, kaneel, leer, tabak en vetiver - een mix die de geur net dat beetje extra geeft. Met hun creatie hebben de ontwerpers een mannengeur gecreëerd die al de harten van miljoenen mannen heeft veroverd. En het einde van dit succesverhaal is nog niet in zicht.