De geur van mode
"The Fragrance of Fashion": Anna Molinari, geboren in 1949 in Capri, lanceerde haar parfumeditie in 1996 met deze slogan en het vrouwenparfum Blu. Sinds het einde van de jaren 1980 werden zij en haar man Gianpaolo Tarabini herhaaldelijk gevraagd om boeketten op maat te maken voor vaste klanten. Dit leidde tot goede contacten met gerenommeerde parfumeurs als Olivier Polge, Maurice Roucel en Christine Nagel. De eerste geuren van Blumarine werden backstage gecreëerd en de reclamecampagne voor de nieuwe signatuurgeur B. Blumarine.
De video is opgenomen tijdens de backstage party van het modegala op 3 december 2018 in het glamoureuze Palazzo Serbelloni in Milaan. Hier, tegen de indrukwekkende achtergrond van het Comomeer, stelt de Rockefeller Foundation sinds 1959 jong artistiek talent in staat om onder ongestoorde omstandigheden te creëren. De jonge ontwerpers van Blumarine maken ook gebruik van deze mogelijkheid en presenteren hun werk in de jaarlijkse shows.
Backstage is in de video voor B. Blumarine de hele crew van het bedrijf te zien, van de ontwerpers en labelmedewerkers tot hun modellen. Voor B. Blumarine beweegt de camera tussen de kapstokken door naar de modellen die de jurk met het B. Blumarine-patroon dragen. Drie van hen presenteren zich op groot formaat: de gracieuze Sophie Eve, de elegante Martine Fox en de sportieve Yi Han. In de video zijn ook de gezichten van mode-insiders te zien, zoals blogger Veronica Ferraro, Instagramster Nina Süss en stagemanager Titti Baiocchi.
Fotograaf Mario Gomez choreografeerde de backstage video en een making-off clip. In de video vroeg hij de modellen wat ze associëren met Blumarine: "Blumarine is romantisch" was één antwoord, terwijl anderen hun merk "ironisch" en "vrolijk" vonden. De campagne voor B. Blumarine diende dus niet alleen ter presentatie, maar verstevigde ook de identiteit van het modemerk en zijn team.