Reclamecampagne: De roos is de geheime ster bij Blumarine Rosa
De reclamecampagne symboliseert de sensuele bloemengeur van Blumarine RosaHet eau de parfum Blumarine Rosa wordt op de homepage van Blumarine aangeprezen met een poster. De ster van de campagne is ongetwijfeld de roos, die ook wel de koningin der bloemen wordt genoemd. Op de poster zie je een aantal gigantisch uitziende rozenblaadjes op een wateroppervlak liggen. Ze lichten op in zachte roze en zwarte tinten en vormen een soort frame voor het parfumflesje. Het parfumflesje staat links en is, in tegenstelling tot de bloesems, een beetje op de achtergrond.
Dankzij de vakkundige omlijsting door de rozen wordt de blik van de kijker toch effectief naar het flesje getrokken. De fles springt ook meteen in het oog door de ongebruikelijke positionering. Eén hoek van de vierkante vorm is ondergedompeld in het water, de rest hangt in de lucht. De fles balanceert op een rand, staat onder een hoek en geeft de indruk tegen een van de bloemen aan te leunen met zijn sproeikop, die wordt omringd door talloze tere roze rozenblaadjes. Lichtstralen gereflecteerd door het wateroppervlak benadrukken de fles met lichtreflecties.
De poster is volledig in roze en Rosa tinten. Maar het geeft niet alleen de naam van het eau de parfum Blumarine Rosa weer door de keuze van de kleuren, maar symboliseert ook de essentie ervan. De advertentie weerspiegelt het sensuele, romantische, vrouwelijke karakter van het parfum en laat, net als het parfum, de roos in al haar schoonheid zien.