Kilian - Het gezicht achter het merk
Kilian Hennessy staat aan het hoofd van het bedrijf Kilian, dat met Love, Don't Be Shy weer een luxe, innovatieve geur heeft ontwikkeld. Hij is de erfgenaam van het grote Franse cognachuis Hennessy en heeft het tot zijn missie gemaakt om de familietraditie van de productie van luxegoederen voort te zetten. Als kind al genoot hij ervan om de kelders van de familiedistilleerderij te bezoeken en de verschillende geuren op te snuiven. Een scriptie over de "semantiek van geuren" leidde hem uiteindelijk naar de parfumerie. Hennessy vergat nooit zijn wortels in de cognacproductie. Hij herinnerde zich het "engelenaandeel", het deel van de cognac dat op wonderbaarlijke wijze uit de vaten verdampt en wordt beschouwd als een offer aan de goden. Dit aroma van alcoholsuiker en het hout van de cognacvaten is vandaag de dag nog steeds terug te vinden in veel van Kilians geuren.
Kilian Love, Don't Be Shy combineert ook zoete, suikerachtige aroma's met wrange, aardse geuren. Kilian Hennessy leerde zijn vak van de beroemdste neuzen in de parfumindustrie en werkte voor luxehuizen als Christian Dior, Paco Rabanne, Alexander McQueen en Giorgio Armani. In 2007 richtte hij uiteindelijk zijn eigen label Kilian op. Hij wilde eersteklas, exquise geuren produceren, maar er ook zijn eigen karakter aan geven. Hij bereikte dit enerzijds door zijn jeugdgeuren te verwerken in de luxe parfums, en anderzijds door zijn buitengewone ideeën.
Een uniek verkoopargument van het merk Kilian is "eco-luxe". Volgens Kilian Hennessy moet echte luxe eeuwig duren. Daarom worden al zijn geuren verkocht in milieuvriendelijke, hervulbare flessen en verpakt in elegante houten doosjes die generaties lang gebruikt kunnen worden. Zo heb je zelfs na gebruik van de geur nog een beetje luxe over. Een ander innovatief idee van Kilian Hennessy was om parfum zichtbaar te maken. Omdat het net zo goed een accessoire is als een chique tas of een paar designerschoenen, mag het niet langer onzichtbaar blijven. Daarom ontwikkelde Kilian Hennessy zijn eigen juwelencollectie, die in 2014 op de markt werd gebracht. Het hoogtepunt: elk sieraad is voorzien van een van zijn geuren. Deze komt vervolgens vrij bij het dragen. Natuurlijk zijn de sieraden ook navulbaar.