Geïnspireerd door de Art Nouveau-schilder Gustav Klimt
In 2017 lanceerde Kilian Hennessy de geur Kilian Woman in Gold. "Parfum als kunst" is de slogan van het bedrijf Kilian. De inspiratiebron voor Kilian Woman in Gold was het portret van Adele Bloch-Bauer door schilder Gustav Klimt, ook bekend als "Adele in Goud" of de "Oostenrijkse Mona-Lisa", dat een tijdlang het record had als duurste schilderij ter wereld.
Het expressieve werk in gouden tinten straalt weelde en glamour uit - en de expressieve geur wil hetzelfde bereiken. Net als Klimts schilderij speelt ook Kilian Woman in Gold met het contrast tussen lichte en donkere tinten; diepte en lichtheid wisselen elkaar af in een perfect harmonieus samenspel. Net als andere geuren van Kilian Hennessy valt deze serie in het hogere prijssegment en is dus duidelijk niet gericht op de massa, maar op kenners met een exclusieve smaak.
De imagofilm voor Kilian Woman in Gold wordt ingeleid met het citaat "Alle kunst is erotisch" van Gustav Klimt. Een blonde vrouw met een naakt bovenlichaam is te zien, maar alleen van achteren. Ze schildert op een doek met gouden kleur en gebruikt alleen haar handen. De campagne is ook een reclame voor de "From Disk Till Dawn" lijn, die Kilian Woman in Gold en de bijpassende mannengeur Gold Knight omvat.
Kilian Hennessy vierde met deze lijn de 10e verjaardag van zijn luxemerk Kilian. Kilian Hennessy, afkomstig uit een cognac producerende dynastie, was al op jonge leeftijd gefascineerd door geuren en uitte zijn diepe liefde voor parfum door zijn eigen parfumlabel op te richten.