Minder zeggen, meer spelen
De reclamecampagne voor de geurserie Lacoste Eau de Lacoste L.12.12. pour Elle Eau Fraîche is gebaseerd op het kernprincipe van Lacoste: perfectie en elegantie, gecombineerd met lichtheid en frisheid. De video, bijna volledig in witte kleurnuances, zet de helderheid en vastberadenheid voort die de fles al vertegenwoordigt. De jonge vrouw draagt het witte poloshirt en de witte plooirok waarmee Lacoste beroemd is geworden. Een symbool van sportieve elegantie! De jonge man draagt ook een witte polo, gecombineerd met een witte broek. De look van de twee acteurs is modern, met een vleugje uit de jaren 1930, toen René Lacoste zijn legendarische polo ontwierp. De naam van de geurserie Lacoste Eau de Lacoste L.12.12. pour Elle Eau Fraîche verwijst precies naar dit eerste poloshirt met "L.12.12" en is een eerbetoon aan de grote René Lacoste.
De twee acteurs staan tegenover elkaar op een rond, wit platform hoog boven de daken van een grote stad, met het parfum in hun handen verborgen achter hun rug. Dan lopen ze naar elkaar toe en omcirkelen elkaar. De bewegingen, opgenomen in slow motion, lijken op een dans. Wanneer de acteurs tot stilstand komen en elkaar diep in de ogen kijken, verschijnt de slogan van de reclamecampagne: "Say less, play more". Lacoste beschrijft dit samenspel als een perfecte balans van frisheid en energie. De video eindigt met een blik op de flacons van de geurserie.
De verleidelijke kracht van de geur in de Lacoste Eau de Lacoste L.12.12. pour Elle Eau Fraîche reeks wordt ook weerspiegeld in de visuele reclamecampagne. Hier liggen de twee acteurs op hun rug en kijken elkaar diep in de ogen. Op de achtergrond is de blauwe zomerlucht met een paar witte wolken te zien. De geur wordt zo een symbool van verleiding op een warme zomerdag.