Een supermodel voor een parfumster
Het is het gezicht van het Deense supermodel Mathias Lauridsen, die de nieuwe geur Lacoste L' Homme belichaamt op reclameposters en meer. Lauridsen, die bekend werd als het gezicht van Gucci's Pour Homme II, is een van de meest succesvolle mannelijke fotomodellen. Hij werd geboren in 1984 en werd ontdekt in 2003. Hij heeft gewerkt voor wereldwijd succesvolle modemerken als Hugo Boss, Armani, Calvin Klein en Diesel - door posters voor hen te sieren, te poseren in reclameclips of voor hen over de catwalks te lopen tijdens de belangrijkste modeshows. Zijn handelsmerk is een litteken op zijn linkerwang, dat hem onderscheidt van de massa modellen - maar hem ook iets menselijks en opvallends geeft. Daardoor belichaamt Lauridsen veel van dezelfde dingen als de geur. Hij heeft iets sensueels en verleidelijks, zonder aan menselijkheid of beknoptheid in te boeten.
De reclameclip, die Lacoste L' Homme laat zien en bedoeld is om het aan mannen te verkopen, combineert ook belangrijke aspecten die ook terug te vinden zijn in de totale geurcreatie. In de clip zien we Lauridsen, gekleed in de typische sportieve, chique en elegante kleding van lacoste, terwijl hij een krokodil ontmoet - ook heel typerend voor lacoste. Maar ook een tennisbal speelt een belangrijke rol in de clip, waarmee de link wordt gelegd met onder andere René Lacoste. De reclameposters, waarop Lauridsen ook te zien is, zijn vergelijkbaar. Ook hier draagt hij een stijlvol zwart pak en een licht open Lacoste overhemd. De krokodil die hem siert is echter niet de enige - want naast Lauridsen is er ook een krokodil die de geur in scène zet. De webslogan van de geur: "Het leven is een mooie sport".