Parfumeur van Lacoste pour Homme levert een meesterwerk af
De Lacoste pour Homme geurlijn wordt op de markt gebracht door het Franse bedrijf LACOSTE S.A., dat wereldwijd bekend staat als kledingmerk. Het merk Lacoste verkoopt niet alleen kleding en geuren, maar ook brillen, schoenen, horloges, huishoudtextiel, paraplu's en diverse accessoires. Een gestileerde krokodil, die wereldwijd bekend is als handelsmerk, heeft een hoge herkenningswaarde, vooral omdat het direct herkenbaar is.
De tennisser René Lacoste, die in 1927 een tennisshirt voor eigen gebruik ontwierp, legde daarmee de basis voor het poloshirt dat het bedrijf Lacoste later succes bracht. Tot dan toe was casual tennismode onbekend; de sport werd gespeeld in een witte blazer gecombineerd met een wit shirt. Lacoste zorgde dus voor een revolutie in de sportkleding en creëerde met de ontwikkeling van het eerste poloshirt een bijzonder monument voor zichzelf.
De krokodil als handelsmerk was het resultaat van een verloren weddenschap over een partijoverwinning in tennis. Lacoste verloor de wedstrijd en dus de weddenschap en moest voor zijn teamgenoot Pierre Gillou een koffer van krokodillenleer kopen. Vanaf dat moment kreeg Lacoste de bijnaam "de krokodil". In 1933 werd "La Chemise Lacoste " officieel geregistreerd als merknaam toen René Lacoste een samenwerking aanging met André Gillier. De breigoedfabrikant uit Frankrijk begon met de massaproductie van poloshirts, die in 1961 ook op de Duitse markt verkrijgbaar waren.
René Lacoste overleed in 1996 op 92-jarige leeftijd. Het bedrijf Lacoste is nog steeds wereldwijd actief. Het voormalige familiebedrijf werd in 2012 verkocht aan Maus Frères Holding uit Genève (Zwitserland), dat sinds de jaren 90 minderheidsaandeelhouder van Lacoste was. De Lacoste pour Homme-geurserie is sinds 2002 op de markt.