L.12.12 pour Lui Magnetic - Parfumeur wordt topgeheim gehouden
Eau de Lacoste L.12.12 pour Lui Magnetic wordt op de markt gebracht door Procter & Gamble, een wereldwijd bedrijf met vele geregistreerde merken, dat zijn hoofdkantoor heeft in Cincinnati, Ohio. De creatie van het parfum en van welke neus het afkomstig is, is een strikt bedrijfsgeheim, net als andere geurmerken van het bedrijf, zoals Boss Bottled, Laura Biagotti of Adidas Fragrances. Het is niet bekend of Procter & Gamble zijn eigen parfumeurs in dienst heeft of gebruik maakt van bekende industriereuzen om zijn geuren te creëren. De geuren worden echter zo gecreëerd dat ze passen in het merkenportfolio en de filosofie van het betreffende merk en, met Eau de Lacoste L.12.12 pour Lui Magnetic, de klant een geur bieden die het Lacoste-label authentiek weerspiegelt.
Sinds de oprichting door tenniskampioen René Lacoste in de jaren 1920 wordt het label gekenmerkt door een sportief design dat is teruggebracht tot de essentie. Dankzij de grote bekendheid van het merk en de diverse reclamemogelijkheden die de wereldwijde Procter & Gamble groep biedt, werd de mannengeur Lacoste, die ook verkrijgbaar is in een versie voor vrouwen, al snel een bekende geurklassieker die erg populair is bij overwegend jonge, stedelijke klanten. Procter & Gamble verkoopt wereldwijd 15 internationaal erkende merken en is vertegenwoordigd in meer dan 70 landen. Alleen al in Duitsland produceert en verkoopt het concern meer dan 40 merken.
De productportefeuille van de wereldwijde onderneming is zeer divers en bestaat voornamelijk uit consumentengoederen. Procter & Gamble betaalt hoge licentievergoedingen aan de merkeigenaars voor de rechten op marketing en het gebruik van het merk, waaronder natuurlijk het Lacoste-label voor de rechten op de populaire mannengeur Eau de Lacoste L.12.12 pour Lui Magnetic.