De reclamecampagne voor Lanvin Éclat de Nuit: Een eerbetoon aan de liefde
De campagne voor Lanvin Éclat de Nuit is licht en levendig, net als de flacon en de geur. Inter Parfums lanceerde de advertenties voornamelijk via Facebook, YouTube en andere social media kanalen en blogs. Omdat Lanvin al sinds 2001 Aziatische zakenpartners heeft, werden er ook campagnes gelanceerd in Azië, met name in Hong Kong. De campagne is een "voor en na" verhaal. Deel één toont twee meisjes in een flat in een geprefabriceerde woonwijk. De twee, blond en brunette, willen gaan dansen. Om in de stemming te komen, zetten ze een "Dirty Dancing" LP op, trekken nonchalant hun jurkjes, stiletto's en leren jasjes aan en wandelen weg. Ze hebben zichzelf vol zelfvertrouwen gesprayd en steken het flesje nonchalant in hun zak. Deze reclame wordt begeleid door de nonchalante, ritmische melodie van het nummer Addendum van Dirk Stusso van zijn album In Heaven.
De tweede clip toont de twee op de ochtend van een denkbeeldige dag X daarna. Badend in de ochtendzon danst de brunette in de lichtblauwe jurk door de zuilengalerijen van een paleis. Ze rent levendig de binnenplaats van het paleis op, waar haar vriendin naar haar zwaait vanaf de borstwering. Met een knipoog houdt ze haar de fles voor, alsof ze wil zeggen: dit heb ik aan Éclat de Nuit te danken.
Het blauw van de jurk was de lievelingskleur van modeontwerpster Jeanne Lanvin, die in de jaren 30 van de vorige eeuw van Parijse hoedenmaakster veranderde in modeondernemer. Jeanne Lanvin werd geïnspireerd door het Quattrocento blauw in Florence, waar ze de fresco's van Fra Angelico zag. De Facebook clip voor de campagne is tussen de video's geplaatst: het toont de flacon, ritmisch verlicht, op een roze dansvloer. De printadvertentie toont ook de Lanvin Éclat de Nuit fles als een solitaire, dit keer op klaarlichte dag, voor de zuilengalerijen.