Van de jaren 1930 tot de 21e eeuw
In de jaren 1930 waren permanenten een van de meest trendy kapsels in New York. Dit was de basis voor Revlon om een bedrijf op te bouwen, ondanks de economische crisis in die tijd.
In die tijd bleef het bewustzijn van vrouwen over schoonheid groeien, dus Revlon begon na te denken over het toevoegen van meer producten aan het assortiment. Dus vanaf dat moment maakte make-up ook deel uit van het assortiment. De vrouwen van de jaren 1930 waren vooral dol op de nieuwe lippenstiften van de fabrikant. Deze pasten zich aan de stemming aan en zelfs aan externe omstandigheden zoals het weer buiten. Een paar jaar later steunde Revlon ook de emancipatie van vrouwen in de jaren 1950. Het bedrijf droeg bij aan de vrouwenbeweging met brutale campagnes die niet ongebruikelijk zijn voor hedendaagse kijkers, maar in die tijd compleet nieuw en ongebruikelijk waren.
Het bedrijf werd in 1932 opgericht door Charles en Joseph Revson en de chemicus Charles Lachman, drie pioniers die wisten hoe ze van het opkomende schoonheidsgevoel hun bedrijf konden maken. "In de fabriek maken we cosmetica, in de drogisterij verkopen we hoop," zegt medeoprichter Charles Revson.
Met zijn producten zorgde Revlon niet alleen voor een revolutie op de markt, maar raakte het ook de tijd. Vandaag de dag is het bedrijf nog steeds een van de toonaangevende fabrikanten van cosmetica en haarverzorgingsproducten. Het biedt vrouwen een breed scala aan verschillende producten, waaronder niet alleen make-up en parfums zoals Charlie Blue, maar ook shampoos, conditioners, haarbehandelingen, kleuren en oliën voor verschillende haartypes. Er worden ook technische producten aangeboden. Hiertoe behoren stijltangen, krultangen en haardrogers. Revlon omvat het hele scala aan schoonheidsproducten.