Meer zelfvertrouwen met de juiste make-up
Het bedrijf Revlon werd opgericht in de jaren 1930. De permanente golf, die zo trendy was in dat decennium, hielp de oprichters Charles Revson, Joseph Revson en Charles Lachman om een bedrijf op te richten dat al snel een imperium werd, ondanks de economische crisis in die tijd. Zelfs vandaag de dag is Revlon nog steeds een van de toonaangevende fabrikanten in de cosmeticasector.
Naarmate het bewustzijn over de schoonheid van vrouwen toenam, voegde Revlon meer producten toe aan het assortiment en verkocht het ook make-up. Vooral de lippenstiften van Revlon waren erg populair, omdat ze zich konden aanpassen aan stemming en externe omstandigheden. Het bedrijf steunde de emancipatie van vrouwen in de jaren 1950 met innovatieve en brutale campagnes die toen nog totaal onbekend waren bij kijkers.
Drie mannen, die de beautytrend van die tijd oppikten, zorgden ervoor dat Revlon nu net zo populair is als toen. De cosmeticafabrikant verkoopt zijn assortiment, dat make-up, haarverf, parfums, deodorant en huidverzorging omvat, in meer dan 100 landen op zes continenten. Innovatieve producten van hoge kwaliteit tegen betaalbare prijzen voor vrouwen over de hele wereld. Hieronder valt ook Charlie Red.
De oprichtersfilosofie van "hoop verkopen" is nog steeds voelbaar in elk product van het cosmeticamerk. Gepromoot door sterke, succesvolle en veelzijdige vrouwen, zoals Hollywoodster en Oscarwinnares Emma Stone en momenteel Gwen Stefani, frontvrouw van de band No Doubt, staan ze voor individualiteit, schoonheid en de moed om het eigen ik te benadrukken.
De samenwerking met Revlon is in meerdere opzichten spannend voor de zangeres: als jonge vrouw werkte ze als visagiste in een winkelcentrum, waar ze zichzelf de meeste technieken aanleerde. Toen al wist ze welk effect de juiste make-up op een vrouw kan hebben. Na het aanbrengen van make-up bij haar klanten voelde ze de blijdschap en het toegenomen zelfvertrouwen van de vrouwen. Deze ervaring inspireerde haar enorm.