Je moet je gewoon goed voelen
Er is een campagne voor de jonge en moderne eau de parfum spray Rochas Girl bestaande uit stilleven en bewegende beelden. De video voor het parfum werd geproduceerd door Iconoclast en begeleid door het nummer "Girl you know its true" van Milli Vanilli.
Spray goed, voel je goed.
Het toont drie jonge vrouwen, allemaal casual en luchtig gekleed voor de zomer. Ze springen op trampolines in bloemenvelden, doen gymnastiek in geoogste korenvelden of schommelen onder een enorme boom. Terwijl je naar deze zomerse beelden kijkt, hoor je een van de jonge vrouwen zeggen: "Rochas Girl. Spray good, feel good." Dit is een manier om te zeggen dat de juiste geur het goede humeur versterkt.
En als je de informatie over de geur bekijkt, zijn er nog veel meer redenen waarom je je gewoon goed voelt met Rochas Girl. Want de geur is veganistisch, bestaat voor 90 procent uit natuurlijke ingrediënten en de flacon is gemaakt van 40 procent gerecycled glas. Rochas wil als bedrijf ook staan voor haar verantwoordelijkheid voor de planeet en is onder andere daarom lid van "1% for the Planet". De bedrijven in deze groep hebben toegezegd één procent van hun jaarlijkse omzet te investeren in milieubescherming, zoals herbebossing of renaturatie.
Rochas gaf zowel meesterparfumeur Anne Flipo als de marketingafdeling de taak om deze claims te realiseren. We kijken kritisch en beweren niet dat Rochas Girl de perfecte geur is. Die kan er immers niet zijn omdat smaken nu eenmaal verschillen. Maar Rochas Girl is een prachtig voorbeeld van een luxe geur die volledig natuurlijk en milieuvriendelijk is. Soms zijn het de kleine dingen die het verschil maken.