Snelle dynamiek voor een verfijnde compositie
De campagne voor de lancering van de onweerstaanbare mannengeur Salvatore Ferragamo Uomo Signature is relatief karig. Er is geen reclame voor de geur zelf. Exclusieve geuren behoren niet tot de kernactiviteiten van het luxelabel voor schoenen, lederwaren, accessoires en confectiemode.
Toch is er een geautoriseerde tv-commercial uit de zomer van 2018 waarin alle drie de geuren uit de Uomo-lijn van Salvatore Ferragamo op indrukwekkende wijze worden gepromoot. Het zeer symbolische, futuristische filmpje doet het zonder getuigenissen of levensechte scènes. Het is volledig computergeanimeerd en de achtergronden bestaan uit minimalistische tekeningen van een skyline van een stad en een landingsbaan. De reclame begint met een korte openingscredit waarin de naam van het merk verschijnt in een labyrint dat lijkt op een renbaan. Dit wordt gevolgd, als een Twitter topic, door de prompt #catchthesignature, met de verwijzing dat het gaat over Florence in het jaar 2127. Dit jaar heeft een speciale betekenis voor het label, omdat de ontwerper in 1927 vanuit Californië terug verhuisde naar zijn geboorteland Italië.
Nu komen de flacons van de geuren Salvatore Ferragamo Uomo Signature, Uomo en Uomo Casual Life in beeld. Als drie ruimtezweefvliegtuigen racen ze naast elkaar over de startbaan. Fade-ins van de cockpits laten zien hoe de raketten snelheid maken. Uiteindelijk stijgen ze op en stijgen ze de lucht in. De achtergrond van de snelle truc lost op en de flacons zweven elegant en glinsterend in de diepblauwe nachthemel.
Een heel bijzondere, indrukwekkende tv-reclame die niet alleen mannen inspireert. Het laat zien dat het label Salvatore Ferragamo met de drie geuren in de Uomo lijn op weg is naar de toekomst.
De printcampagne voor de presentatie van Salvatore Ferragamo Uomo Signature beperkt zich tot de onopgesmukte presentatie van de flacon en de omverpakking. De zwarte verpakkingsdoos met de zilveren letters en de als bij toeval gevangen letters van de merknaam is een indrukwekkend reclamemedium.