Op zoek naar verloren tijd
Zarkoperfume is erin geslaagd om zonder reclamecampagnes naam te maken in de parfumwereld. Vergeleken met andere nicheparfumerieën die vertrouwen op de kracht van sociale media, is het gebruik van Zarkoperfume matig. Het bedrijf is aanwezig op Instagram en Facebook, maar heeft slechts één video op YouTube - de Zarkoperfume conceptfilm. Het parfumhuis heeft een jaar aan de film gewerkt om de ziel, de essentie van Zarkoperfume op film vast te leggen.
De video begint met een shot van een oude man in zijn laboratorium. Alles ziet er antiek, stoffig en verloren uit. Een voice-over vertelt het verhaal van de man. Het vertelt over de zoektocht van de man naar de geuren die zijn leven hebben gekenmerkt. De geuren zijn onlosmakelijk verbonden met zijn verhaal en met hemzelf. Ze roepen beelden op uit zijn kindertijd, hoe hij de aardse, harsachtige geur van een bemoste boom herkende toen hij als jongetje blindemannetje speelde. Ze sturen hem terug naar de hartstochtelijke momenten die hij met zijn vriendin beleefde en terug naar de natuur, waarmee hij zich verbonden voelt. De stem vertelt hem dat hij langzaam zijn herinneringen verliest en ze najaagt. Hij vindt de kostbare momenten van zijn leven terug als hij de bijbehorende geur ervaart. Daarom doet hij er alles aan om de geuren van zijn leven na te maken in zijn laboratorium. Met de zin: "Voor mij is elk parfum een kunst", komt de slopende film tot een briljant einde dat nog lang nazindert.
De Zarkoperfume Quantum Molécule is vereeuwigd op Instagram en Facebook met een elegante, eenvoudige foto. De fles staat op de hoek van een kleine houten ladekast. De gouden beschermdop ligt ernaast. Een grove, witte doek bedekt de helft van de dop en benadrukt het heldere karakter van het parfum.