De Italiaanse levenshouding in de modewereld
De Rigo begon in 1978 als een klein Italiaans bedrijf dat zonnebrilglazen en onderdelen voor optische producten van derden produceerde. In 1983 richtten de gebroeders De Rigo uiteindelijk het merk "Police " op. Hun idee was om een revolutie teweeg te brengen in de zonnebrillenmarkt. Tot die tijd werden zonnebrillen in Europa alleen gezien als noodzakelijke bescherming tegen de zon. De broers werden geïnspireerd door de unisex modellen van Amerikaanse zonnebrillen, die een typisch Amerikaanse levenshouding weerspiegelden. Ze wilden het praktische van zonnebrillen combineren met Italiaanse mode en het Amerikaanse "on the road"-gevoel vastleggen. De kans deed zich voor om Lozza over te nemen, het oudste Italiaanse bedrijf dat zonnebrillen produceerde. In de jaren 1980 bleef Police zich ontwikkelen. Verdere modelijnen gericht op andere doelgroepen en de sprong naar de internationale markt volgden in deze periode. In de jaren 90 begon het bedrijf met het op de markt brengen van meer lifestyleproducten.
Dit werd in 1997 gevolgd door het eerste parfum, Police Original Man, met een bloemig en houtachtig boeket, en Police is nu ook een erkend merk voor moderne horloges. Tal van beroemdheden hebben de afgelopen twintig jaar reclame gemaakt voor het merk Police, waaronder George Clooney en Antonio Banderas. Police geuren zijn altijd vol, krachtig en levendig. Ze stralen een vleugje Italiaanse dolce vita uit, een vleugje high fashion. Ze zien er nooit goedkoop uit, maar altijd elegant en glamoureus. De opvallende flacons zijn volledig in lijn met het Italiaanse begrip van mode en hullen hun dragers in een geurig gewaad van de fijnste soort.