Salvatore Ferragamo Subtil pour Homme: Vrijblijvende verleiding
De rauwe, frisse geur van Salvatore Ferragamo Subtil pour Homme roept het beeld op van rotsachtige bergen en helder water waarmee dit parfum mannen parfumeert. Het waren precies deze kwaliteiten - wild, mannelijk en verzorgd tegelijk - die de campagne van 2003 voor het parfum moest uitbeelden, met het Amerikaanse model Donny Allen Lewis in de hoofdrol.
De Texaan, geboren in 1976 en nu onder contract bij Wilhelmina New York, was in 2003 op pad voor het agentschap Nologo Milano. Donny Lewis werd op 17-jarige leeftijd ontdekt en begon zijn modellencarrière bij Guess, waar Pablo Alfaro hem in de schijnwerpers zette. Zijn succes bracht hem reclamecontracten met Valentino, Yamamoto, Bvlgari, Roberto Cavalli, Hugo Boss en vele anderen. Later verscheen Donny Lewis ook in tv-reclames voor Jägermeister en Michelob en in muziekvideo's voor Kylie Minogue en David Guetta.
Als het gezicht van de postergeurcampagnes voor Salvatore Ferragamo Subtil pour Homme en in 2007 voor F for Fascinating van Salvatore Ferragamo, ondersteunt hij zichzelf zowel casual als verleidelijk liggend in een net zakelijk overhemd met een open overhemdkraag. Zijn werkdag zit er duidelijk op en hij ontspant zich even op zijn bank om, fris geparfumeerd, de avond voor zichzelf te ontdekken. Andere promotieposters toonden uitsluitend de rokerige blauwe flacon in combinatie met zijn rode partnerflacon, die van Salvatore Ferragamo Subtil uit 2002.
Het Florentijnse luxelabel Salvatore Ferragamo werkt voor zijn geurcampagnes samen met White Communications. Het internationale reclamebureau voor luxe consumptiegoederen promoot ook de geuren van Bvlgari en de mode van Versace, Burberry en Prada. Onder leiding van de nieuwe creative director Paul Andrew 2019 heeft Ferragamo zijn marketing geïntensiveerd en nieuw leven ingeblazen. Het nieuwe gezicht van de Ferragamo geurcampagnes is sindsdien de Britse acteur Hero Fiennes Tiffin.