Police Dark Vrouwen: Een exotische verleiding voor sensuele, levendige avonden en nachten
Volgens een Italiaans spreekwoord gebeuren de mooiste dingen in het donker. Met zijn ode aan de hartstochtelijke verleiding, Police Dark Women (2011), beschrijft het Italiaanse parfumlabel Police deze mysterieuze ontmoeting tussen de avonduren en de nacht. Sensueel en exotisch, Police Dark Women opent met een alchemie van delicate citrus en bloemige akkoorden die een dreigende tegenhanger vinden in het viooltjes hart. Ze exploderen op een aromatisch bed dat de onuitwisbare liaison van geliefden uitdrukt.
Drom Fragrances, sinds 2019 onder leiding van Givaudan, stelde de eau de toilette geuren samen voor Polices geurpartner Mavive. Voor de topnoten van zijn Police Dark Women kozen zijn parfumeurs een liaison van sappige mandarijn, citrusachtige noten, delicate bergamot en zacht viooltje. Het hart van Police Dark Women is weelderig geënsceneerd met romige gardenia en rozenknoppen die elegante iris en sambacjasmijn ontmoeten. Dit wordt gevolgd door de ziel van een ambient bloemige geur van sublieme vanille nuances, omringd door de warmte van fijn ceder- en sandelhout en zachte, balsamico noten.
De flacon van Dark Woman is net zo sensueel en verleidelijk als de geur. Een spiegelende, facetgeslepen stop zit tronend op een cilindrisch lichaam, het orchideeënembleem verstrengeld voor een mystiek landschap bij zonsondergang, verlicht door een ombré kleurverloop dat de schemering belichaamt. Het doosje is net zo zwart als de naam van het parfum, waarop de orchidee in goud is getroond. De Police Eau de Toilette damesgeuren Passion (2010), Sunscent (2013), Exotic (2015), Patchouli en Daydream (2016) werden in dezelfde gedaante uitgebracht, alleen geaccentueerd in een andere kleur.
Voor het ontwerp van de flacons werkt Police samen met het eigen merk De Rigo. Het Venetiaanse designmerk, dat beroemd werd om zijn extravagante zonnebrillen, is eigendom van Poly's erfgenamen Ennio en Emiliana De Rigo. Hun vader en oom, Ennio en Walter, richtten in 1983 het streetwearlabel Police op als uitdrukking van de rebellie van jongeren, die ook nu nog kenmerkend is voor hun tijdgeest. Police werd wereldberoemd dankzij merkambassadeurs als Antonio Banderas, Bruce Willis, David Beckham en George Clooney.