De industriële reuzen uit Italië achter Police Instinct
De neus van Police Instinct is, net als bij de meeste Police-geuren, onbekend. Police werd halverwege de jaren tachtig opgericht door de gebroeders De Rigo en werd aanvankelijk bekend door urban fashion. Toen ze in 1998 hun eerste geur wilden lanceren, deden ze een beroep op het uiterst succesvolle label Mavive. Mavive produceert al 120 jaar parfums. Totdat Mavive de licentie kreeg van de gebroeders De Rigo om de Police-geuren op de markt te brengen, hield het bedrijf zich bezig met geparfumeerde zeep en had het ook een eigen geurlijn onder de naam Pino Silvestre.
Sinds de twee giganten uit de industrie hun krachten hebben gebundeld, is er een grote verscheidenheid aan parfumeurs aangetrokken voor de respectievelijke Police-geuren. Namen als Alexandra Monet. Violaine Collas, Mathilde Bijaoui, Pierre Boudon, Christian Vermorel en Lucas Sieuzac hebben allemaal voor Police gewerkt, net als Givaudan, Drom en Mane. Maar dit zijn slechts een paar van de parfumeurs. Er zijn per slot van rekening maar negen benoemde neuzen in 84 parfums.
Mavive selecteert de parfumeurs voor Police, maar niet op basis van verkoopcijfers of grote namen. Ze kijken om zich heen, kijken naar jonge talenten en kiezen op basis van hun instinct voor het merk Police. Een neus die voor Police wil werken, moet ook bekend zijn met de mode en accessoires van het label. Beide staan voor geschiktheid voor dagelijks gebruik in de urban jungle, voor ongedwongen elegantie en functionele ontwerpen. En de geuren moeten hetzelfde zijn. Police Instinct laat zien hoe goed dit is gelukt. De geur is heerlijk geschikt om elke dag te dragen, past perfect in de stad en kan ook 's avonds gedragen worden als de temperaturen om verschillende redenen stijgen.